moeder

26 juli 2018 - Hoogwoud, Nederland

• moeder
  • 14 juli
  • lopen naar de spar lukt niet meer te pijlijk rollater rammelde teveel wat pijn aan schouders en heupen. deed en was te heet.
  • met scootmobiel in schagen geoefend ging goed
  • paar weken geleden  raakte moeder meer in de war toen een persoon plotseling met scootmobiel aan de deur stand
  • ze was erg verward hierdoor en scootmobiel ging weer weg...
  • dit had nooit moeten zijn
  • De begeleider had dit moeten weten en had ons moeten inlichten en dan meekomen
  • ze mocht dus geen scootmobiel ivm verwardheid..toen hebben we zelf een scootmobiel gekocht
  • Daar oefenen we mee op het land
  • hij gaat stapvoets(afgegrensd en wij zijn er steeds bij)
  • lopen naar de spar lukt al weken niet
  • alles kraakt  in gewrichten ook in de rug(artrose)
  • 20 juli moeder veel pijn in heupen schouders
  • gebeld me thuisarts zou naproxan krijgen
  • werd niet gebracht
  • zaterdag gebeld was achteraf niet gebracht omdat het volgens de apotheek niet met de andere pillen kon
  • toen weer paracetomol 3 x 2 gegeven
  • maandag weer gebeld moeder was erg in de war
  • belde s'nachts aldoor waar we waren etc
  • ze zocht ons ging soms de trap 3 x op en neer
  • (daarna ook veel pijn in de  l knie)
  • maandag bleek ze urineweginfectie te hebben daar kun je erg van in de war raken
  • gestart met antibiotica en prednison ivm ws reuma
  • ik ben dinsdag en woensdag nacht blijven slapen
  • dinsdagnacht nog in de war wilde steeds uit bed en verleggen.
  • 26 juli
  • woensdagnacht minder in de war,dus helderder maar heel veel pijn
  • elk uur wilde ze anders leggen maar kon niet vanwege de pijn
  • 300  uur gigantische steek in de linker lies was ondraaglijk
  • Daarna heel bang dat ze weer zon steek zou krijgen
  • ze ieep me geregeld
  • Ze zei:ik hoop dat jullie nooit zoveel pijn zullen hebben...en huilde ervan
  • S'ochtends weer arts gebeld,ze komt 1100 uur langs
  • ws sterkere pijnbestrijding....
  • de schakel zou ze  vandaag de hele dag heen voor dagbesteding gaan  maar dit afgezegt ivm pijn Ze kan heel klein stukje lopen
  • er is andere rolator gekocht die lichter looptEr is uitgelegd dat ze haar lichaam zo min mogelijk moet belasten dus niet de trap op want haar rechterknie doe nu ook heel erg zeer
  • en zoveel mogelijk rolater gebruiken
  • Eten koken lukt niet meer ze moet telang bij de aanrecht staan.te pijnlijk
  • Carina brengt regelmatig een happie en ze krijgt  kan en klaar voedsel bij de slager vandaan
  • als jullie een keer een happie willen brengen is wel leuk!
  • Hoe zou het zijn als elk gezin een dag op zich neemt om even een uurtje langs te gaan
  • bv maandag dick
  • dinsdag carina
  • woensdag harrie
  • donderdag  ruud
  • vrijdag  ik
  • en weekend zien we wel
  • dinsdagmidddag komt de werkster van 1300 tot 1600 uur
  • goed te weten
  • de buurtzorg komt  tijdelijk nu 4 x per dag ivm medicinen geven 4 x daags
  • als moeder aanspraak heeft is ze veel helderder vandaar dat dagbesteding   zal werken Ze vond het wel leuk
  • maar jah kan nu even niet...
  • 8 augustus afspraak bij geriant die van de ouderzorg is die kijkt hoe de situatie is of ze in aanmerking komt voor meer dagbesteding of bejaardenhuis
  • zouden jullie op deze blog willen schrijven of via de app als je heen gaat dan hoeft een ander niet ook heen te gaan dan is het wat verdeeld,groetjes v marga
  • broek ophalen word ook moeilijker er is een broek naar hoorn om er een rits in te maken.Ze is niet naar de crematie van kees rood geweest Ze had teveel pijn
  • Is wel te condoleren geweest.
  • gr v marga
Van reisblog naar fotoboek